Tentoonstellingen

Pulchri Studio 2021

Jan Radersma & Marieta Reijerkerk - Ongehoorde stilte

Jan Radersma en Marieta Reijerkerk zijn twee kunstenaars die al lange tijd lid zijn van Pulchri Studio. Ze zijn ook al meer dan 30 jaar kunstenaarsvrienden. Door de jaren heen exposeren ze samen met dit keer de titel ’Ongehoorde stilte. Lang hebben ze gezocht naar wat op dit moment in de reis hun werk samenvat.

Van 30 Oktober 2021 t/m 28 november 2021

Bekijk tentoonstelling

World Art Delft 2021

Ode aan het Landschap

4 juli opent stichting Land Art Delft de expositie ‘Ode aan het Landschap’ in het beeldenpark.
Tien kunstenaars bregnen een lofzang op het Nederlandse landschap. Zij vertellen het verhaal en geven betekenis, maar brengen het landschap vooral in beeld.

Deelnemende kunstenaars aan 'Ode aan het Landschap': Theo Jansen, Harry Schumacher, Anton Vrede, Lon Buttsteds / Gert Strengholt, Roel Teeuwen, Marieta Rijerkerk, Helen Vergouwen, Marcel van Zijp, Paula Kouwenhoven

Datum: 4 juli 2021 15:00

Pulchri 2020

Marieta Reijerkerk & Jos van den Berg - China Thoughts

In deze gezamenlijke tentoonstelling delen Marieta Reijerkerk en Jos van den Berg hun China-belevenissen.

Marieta Reijerkerk is altijd geïnteresseerd geweest in de Oosterse culturen en hun oude geschiedenissen. Samen met echtgenoot Christan Müller verkende zij China gedurende vele maanden. Haar collages zijn gebaseerd op foto’s, straatvondsten en papierfragmenten. Gebleekt Hout en verroest ijzer vormen de kern van haar installaties.

Van 26 juni 2020 t/m 19 juli 2020

Bekijk tentoonstelling

World Art Delft 2018

Getekende dagen

14 kunstenaars hebben opdracht gekregen verschillende dagen van de week of een speciale dag te schilderen, een project van Jan Radersma geïnspireerd op de cassette "de getekende dagen" (2004) van Gerard-Jan de Luij.

Deelnemende kunstenaars: Harri Aarts, Jeroen Bechtold, Marieta Reijerkerk, Wia Bouma, Arno Udo, Marten Groen, Claudia van der Linde, Ria Franc, Dodog Soeseno, Jan Radersma, Jan van der Putten, Maarten Ketelaars, Jan van den Dungen en Janneke Hillenaar.

Van 14 januari 2018 t/m 25 februari 2018

Bekijk catalogus

Solotentoonstelling 2016

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum