Marieta Reijerkerk

Over mij

Voor mijn kunstwerken vind ik inspiratie in reizen naar verschillende landen, waaronder China, Mongolië, Honduras, Mexico en India. Deze landen vind ik interessant omdat de sporen van het verleden in het dagelijks leven niet zijn verdwenen, maar vaak in hun ruwe en originele staat worden achtergelaten. Dit verschilt van Europese landen waar zoveel van het verleden bedekt, opgeruimd en gepolijst lijkt. Ik vind het interessant om te zien hoe mensen hebben geleefd en nu leven. Stille getuigen van menselijke activiteiten in het heden maar vooral in het verleden. De geschiedenis die gelezen kan worden in vondsten van, bijvoorbeeld, oude scheepswrakken op een strand in China, activiteiten van nomaden in India. Ik noem ze 'archeologische observaties' en het resulterende werk is een verstild residu. Mijn impressie van de observaties wil ik doorgeven aan de rest van de wereld.

Marieta Reijerkerk

Tentoonstellingen

Pulchri Studio 2021

Jan Radersma & Marieta Reijerkerk - Ongehoorde stilte

Jan Radersma en Marieta Reijerkerk zijn twee kunstenaars die al lange tijd lid zijn van Pulchri Studio. Ze zijn ook al meer dan 30 jaar kunstenaarsvrienden. Door de jaren heen exposeren ze samen met dit keer de titel ’Ongehoorde stilte. Lang hebben ze gezocht naar wat op dit moment in de reis hun werk samenvat.

Van 30 Oktober 2021 t/m 28 november 2021

Bekijk tentoonstelling